Briefing Run N Gun
Welkom op de Run N Gun wedstrijd!
De wedstrijd wordt georganiseerd door Ulwembu Consultancy op het terrein van SV Doublet.
Na de briefing graag je (beide) wapens laten nummeren en deze zo snel mogelijk inleveren in de desbetreffende bunkers. De leenwapens die sommigen nodig hebben liggen al in de bunkers inclusief de benodigde magazijnen en munitie (wapennummers 0 voor klein kaliber, wapennummers 300 voor groot kaliber).
Schutters met eigen wapens houden de munitie op de man/vrouw. Het is niet toegestaan om tijdens de wedstrijd het parcours te verlaten om extra munitie te gaan halen. Je hebt minimaal 6 pistool- of 6 geweerpatronen nodig per rondje. Voor 3K (4 rondjes) is dat dus 12 pistool en 12 geweer en voor 6k (8 rondjes) is dat dus 24 pistool en 24 geweer. Dit is exclusief missers!
Voor de start van je run krijg je een dummy geweer uitgereikt. Tijdens de gehele run moet je contact houden met dit wapen, hetzij het wapen zelf of via de riem die aan het wapen zit. De ENIGE uitzondering is het afzetten van het wapen tijdens de schietoefeningen (dit mag maar is niet verplicht). Je mag het wapen dus niet over of door een obstakel gooien!
Tijdens deze briefing krijg je ook je startpas. Deze pas houd je bij de start tegen de startlezer. Er moet een duidelijk piep te horen zijn anders wordt je starttijd niet geregistreerd. Na elke ronde hou je de pas tegen de ronde lezer zodat je ronde wordt geregistreerd. Nadat je het aantal benodigde rondes voor jouw wedstrijd hebt gelopen ga je naar de finish waar je de pas tegen de finish lezer houdt.
NB: de tijdregistratie is je eigen verantwoordelijkheid!
Elke schutter krijgt bij de registratie een rugzakje uitgereikt. Schiet je met leenwapens? Schiet je met klein kaliber leenwapens dan is je rugzakje gevuld met een flesje water. Je bent dan verplicht om het rugzakje incl. flesje water de gehele run bij je te dragen. Dit is om het gewicht van magazijnen met munitie te compenseren.
Schiet je met grootkaliber leenwapens (alleen voor overheidsmedewerkers)? Dan heb je munitie in magazijnen bij je.
De 3K runners lopen 4 rondes. De 6K runners lopen 8 rondes. De 13K runners lopen ook 8 rondjes maar gaan in elke ronde vanuit de greppel rechtsaf voor hun “buiten”ronde. Hierbij laten ze hun dummy wapen achter bij de tafel aan het eind van de greppel. In elke ronde ga je een van de twee bunkers in. Tijdens deze briefing krijg je te horen met welk wapen je het eerste schiet: geweer of pistool. Per ronde schiet je met 1 type wapen. In de volgende ronde schiet je dan met het andere type wapen etc. Je schiet dus om en om met pistool en geweer
Mocht er een schutter voor je zijn, dan is het je eigen verantwoording om je wachttijd bij te houden. Hiervoor liggen er stopwatches in de bunkers. Zijn deze al in gebruik dan gebruik je de stopwatch op je telefoon of dergelijke om de tijd bij te houden. Indien er geen wachttijd aan te tonen is wordt er geen wachttijd genoteerd! De wachttijd wordt uiteindelijk van je loop/schiettijd afgetrokken. Geen schietpunt beschikbaar is de enige toegestane reden om wachttijd te noteren!
NB: Voor het niet bedwingen van een obstakel staat 5 minuten tijdstraf.
Na de start volg je het aangegeven pad. Alle obstakels die je tegenkomt moet je bedwingen. Uiteindelijk kom je bij de bunkers waar je in de ene ronde geweer schiet en in de andere ronde schiet je pistool/revolver. Na de schietoefening verlaat je de bunker en vervolg je de ronde. Je klokt bij de ronde
Op de baan aangekomen roep je hard je startnummer en/of het nummer van de leenwapens. Hierop wordt je wapen gepakt en aan je gegeven op het vrije schietpunt. In geval van leenwapens wordt ook je eigen startnummer gevraagd. Geef deze duidelijk aan. Zonder dit nummer kan je schietoefening niet geregistreerd worden! Zijn de schietpunten bezet? Dan krijg je een stopwatch waarop de wachttijd bijgehouden wordt. Deze wordt na je wedstrijd van de totaaltijd afgetrokken.
De schietoefening is als volgt:
Geweer
- Staand schiet je op een stalen schijf van 15cm op 50 mtr. Er worden 2 treffers gevraagd! Pas na die 2 treffers mag je door naar de volgende houding. Je mag zoveel schoten doen als je nodig acht voor die 2 treffers.
- Zittend of knielend op de tafel schiet je op een stalen schijf van 15cm op 50 mtr. Er worden 2 treffers gevraagd! Pas na die 2 treffers mag je door naar de volgende houding. Je mag zoveel schoten doen als je nodig acht voor die 2 treffers.
- Liggend schiet je op een stalen schijf van 15cm op 50 mtr. Er worden 2 treffers gevraagd! Pas na die 2 treffers mag je de bunker verlaten. Je mag zoveel schoten doen als je nodig acht voor die 2 treffers.
NB: Er is een maximale tijd van 3 minuten om alle 6 de gevraagde treffers te plaatsen.
Pistool
Er staat een plate rek van 6 plates. Voor groot kaliber zijn de plates 20cm, voor klein kaliber zijn de plates 10 cm. Afstand tot de plates is 10 mtr.
NB: Er is een maximale tijd van 1 minuut om alle 6 plates om te schieten.
Heb je binnen die tijd de schietoefening niet voltooid? Dan krijg je per niet geplaatste treffer/nog staande plate een tijdstraf van 2 minuten.
Na de schietproef ontlaad je je wapen, toont het leeg aan de baancommandant en leg je het wapen op de tafel. Ga weer naar buiten en vervolg het parcours.
Je bent nu aan het einde van het parcours. Moet je nog meer rondes? Dan houd je links aan en houd je je pas tegen de ronde lezer tot je een duidelijke piep hoort.
Heb je je benodigde rondes gelopen? Dan ga je rechtsaf en houd je je pas tegen de finishlezer tot de wel-bekende piep klinkt. Na de finish kom je meteen terug naar het registratiekantoor en lever je je pas en dummy geweer weer in. Pick meteen daarna je wapens op uit de bunkers.
NB: Geen discussie met baanpersoneel! Is er een probleem meld het dan bij de wedstrijdleiding.
We wensen jullie een hele prettig wedstrijd! Veel succes!